søndag 30. mai 2010

Miljøtrening

I dag var det flystevne på Kjeller, og jeg dro med meg to barn og en hund.
Det var ikke så mange mennesker når vi kom, så vi fikk ruslet rundt i ro og fred og tittet på flyene.
Det bråket mye, og vi måtte etterhvert gå nærmest i kø, men ingen ting av dette plaget Dollar så lenge han fikk snuse litt her og der. Han fikk til og med vaffel.
Mange som kom bort for å hilse på, og han var i sitt ess, sosial som han er. Det var ikke bare vi som hadde med hund, så det ble mulig både å trene litt rolig hilsing og det å kun se på at andre gikk forbi.
Det ble ganske varmt utover dagen, så når han fant en skyggeflekk under den ene flyvingen la han seg til rette der - og sovnet!
Forflyttet oss etterhver bort til flystripen, og fant oss en plass i skyggen under trærne. Der satt vi en god stund og slappet av og spiste litt.
Møtte et ektepar som dto og diskuterte om Dollar var en Golden retriver eller ikke. Mannen kom til slutt bort og for å spørre, og da jeg svarte at det ikke var en Golden, sa han: "Da er det en hovawart, da"!
Det er sjelden vi møter noen som har kjennskap til rasen, så dette var moro.

Selv fikk jeg realisert en drøm i dag. En tur med helikopter!
Det var helt fantastisk, og jeg skulle ønske turen aldri tok slutt.

Det har vært en veldig fin dag, og nå skal vi ligge rett ut resten av kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar